interaktív

Jónás Könyve

Az installáció alapja Babits Mihály: Jónás könyve című verse, amely itt Bánffy György elmondásában hallható. Ebben a Trafó felkérésére készült ambiens audio-vizuális munkában a labdák pozíciója befolyásolja a hangot és a vetítés. Az X koordináta a hangok lejátszásának a sebességét, míg az Y a filtert iránytja. A háttérzajok, a zene és a generált animáció a versszakok atmoszféráját hívatott erősíteni.

Between The Lines

A projekt a személyes identitás legszembetűnőbb kifelyezőeszközét, a ruhát amit viselünk, használja fel mint adatforrás és alakíktja azt át zenévé. A rendszer úgy működik,hogy minél sötétebb a ruha amit viselsz, annál lassabb lesz a generált zene és minél színesebbek a ruháid, annál összetettebb és vidámabb lesz a dallam. A szoftver alulról felfelé olvas, és ciklusonként határozza meg az algoritmushoz szükséges adatokat.

Ölelj meg! - Lass Dich Drücken.

A Kitchen Budapest és a Goethe Intézet interaktív karácso­nyi installációja.

Az intézet épületének bejáratánál egy kedves, de magányos hóember várja a hidegben, hogy gyerekek, felnőttek, fiúk és lányok, fiatalok és idősek megöleljék. Minél többen ölelik át, annál boldogabb lesz, az épület homlokzata pedig ettől egyre fényesebben ragyog!

Bzzz

"Ha a méhek eltűnnek a Föld színéről, az emberi faj csupán négy évvel éli túl." - Albert Einstein

Ezek a kis rovarok végzik számos mezőgazdasági növény beporzását, ezen kívül becslések szerint az európai vadvirágok 85%-át is, hiányuk ezért is járna beláthatatlan következményekkel. Néhány éve komoly gondot okoz a méhek globális eltűnése, mind az agrár szektornak és a természetnek egyaránt.

Fújásra érzékeny interaktív lények!

Fújható színváltoztató homlokzat!

Helyszín: Lánchíd 19 Design Hotel
2010. szeptember 3-5. szürkülettől este 10-ig

A Lánchíd 19 Hotel 2008-as Design Awards fődíjas felületét egy fújásra érzékeny eszközzel próbálhatta ki az érdeklődő közönség, aki ellátogatott az épülethez. Az eszközre ráfújva az épületen egy hullám fut át, ezzel vizualizálva a résztvevő fújását. A fújás erősségétől függően változik a hullám intenzitása és színe.

Résztvevők: Kiss László, Korai Zsolt, Bircsák Eszter

Opera Looper

Az Opera Looper egy, a New York-i Brooklyn Museum eseményére készült interaktív installáció, mely az Extremely Hungary elnevezésű amerikai magyar évad keretében, 2009 októberében valósult meg. Az installáció segítségével egyszerre több ember alkothat egy zenekart és próbálhat a zenei loopokból zenét írni. Négyféle zenei téma és animációs háttér közül választhatunk és a segítségükkel úgy érezhetjük, mi is zenét komponálunk és egy zenekar részesei vagyunk, miközben választásunk eredménye egy projektált felületen végig követhető.

Lumitense

Egy fizikai erővel alakítható fényteret képzelünk el, ahol a térben kifeszített, puha, nyúlékony, fénynyalábokat kézzel megragadhatjuk, megnyújthatjuk és vezérelhetjük.

Neuro Cube

Szerettünk volna egy olyan játékot fejleszteni, amely képes egyszerű szabályok alapján komplex rendszereket létrehozni. Minden kocka azonos hardver elemből áll és azonos programot futtat. A kockák egymáshoz viszonyított helyzetüktől függően képesek egymást érzékelni, majd interakcióba lépni fény- vagy hangjáték formájában.

Nighmo (Home Moonlight)

A Nighmo (eredeti nevén Home Moonlight) mozgásra bekapcsoló és éppen annyi derengő fényt kibocsátó fényforrás, amely éjszaka a tárgyak, bútorok, és a tér érzékeléséhez szükséges.

Ha több Nighmo-t helyezünk a lakás különböző részeire, a kellemes fényhatás az egész lakáson át kíséri mozgásunkat, ha pedig a mozgás megszűnik, a fény lassan kialszik. Nighmo az alvást nem zavarja, be-kikapcsoláskor fénye fokozatosan erősödik fel és halványul el.

Animata

Az Animata egy valós idejű animációs szoftver, amely segítségével virtuális bábokból könnyedén építhetünk fel jeleneteket. A karaktereket egy meglévő kép és egy arra felépített csontváz-rendszer segítségével lehet élőben mozgatni. A képek különböző mélységekben, térbeli hatást keltve helyezhetők el. A rétegek között kamera segítségével, a jelenetek különféle szegmenseit bejárva mozoghatunk. A szereplők mozgását külső eszközökkel vezérelhetjük.

Syndicate content