Projektek

Block Hack workshop

2012. április 16. és 20. között alkotóheti workshopot vezettünk a Műegyetem Építészmérnöki Kara hallgatóinak. Az alkotóhét központi témája az óbudai Faluház volt, amely 1970-ban épült és 315 méteres hosszával és 886 lakásával a legnagyobb lakóépület Magyarországon.

Reconstruct Trinity Kick

Ezt a kinectes interaktív installációt a 2011. nyári nyílt napra készítettük. Célja a Mátrix c. film Trinity rugós jelenetének felelevenítése.

Animata

Az Animata egy valós idejű animációs szoftver, amely segítségével virtuális bábokból könnyedén építhetünk fel jeleneteket. A karaktereket egy meglévő kép és egy arra felépített csontváz-rendszer segítségével lehet élőben mozgatni. A képek különböző mélységekben, térbeli hatást keltve helyezhetők el. A rétegek között kamera segítségével, a jelenetek különféle szegmenseit bejárva mozoghatunk. A szereplők mozgását külső eszközökkel vezérelhetjük.

Slivid

A Slivid egy olyan szolgáltatás prototípusa, amely segíti a diasoraid és videóid szinkronizálását és a tudásanyagaid megosztását. Vonzereje abban rejlik, hogy rendkívül egyszerű kezelni.

Landprint

A Landprint projekt arra a kérdésre keresi a választ, hogy különböző növényfajták növekedésének manipulálásával, és automatizált technológia felhasználásával hogyan lehet finom mintázatokat, fotókat reprodukálni, illetve egy adott területen lévő növényzet felülnézeti képét befolyásolni, megváltoztatni.

Morajlás

A Morajlás című installáció egy olyan folyamatban lévő tanulmány állomása, mely a mikroskálájú kommunikációra fókuszál mint például a Twitter vagy Facebook státuszok frissítései. A folyamatos Twit áradat hatásaként húsz hőpapíros blokknyomtató árasztja el tekergő papírkígyókkal a padlót. A technikai hátteret négy nyomtatómodullal felszerelt Arduino és az ezeket irányító Processing kód biztosítja.

Multi-touch (Közösségi érintőképernyő)

A Kibu közösségi érintőképernyő egy 2 x 1 méteres interaktív tábla, melyen kezünkkel, ujjainkkal tudunk, akár egyszerre többen is egy vetített tartalommal kapcsolatba lépni. Lehet rajta majd kézzel festeni, csoportban térképen navigálni, de elsősorban azért készül el, hogy kifejleszthessünk új és innovatív tartalmakat melyek kihasználják a közös, több ujjas interakciót.

Smoquito

A Smoquito egy egyszerű játék, amely a gyerekkori énünket hozza felszínre, és sajátos fúziót képez a nyaranta ismétlődő kellemetlen élménnyel, amikor egy-egy szúnyogfelhővel találkozunk a legromantikusabb pillanatokban, vízparton, naplemente környékén. Ilyenkor jól jön a cigi, amely egyébként is a kapcsolatteremtés egy káros, de működő eszköze.

3D malom

A 3D malom egy új típusú térbeli látást fejlesztő készség játék. A játék újdonsága hogy nemcsak vízszintesen lehet a bábukkal haladni, hanem lehetőség nyílik a szintek közötti vándorlásra is, nehezítve így a játékos helyzetét.
A térben hat összekapcsolt pályán vándorolhatnak a játékfigurák, illetve küzdhetnek meg a játékosok, ki tudja kirakni egymás mellé a „malmot” vagyis a 3 egyforma játékfiguráját, hogy levehesse az ellenfél egy játékfiguráját. Induláskor mindkét játékosnak 9 játékfigurája van.
A kísérleti változatban a csomópontokban elhelyezett 3 állású billenős kapcsolók segítségével játszhatunk.
A kapcsolóval vezérelhetőek szintén a csomópontokban elhelyezett két különböző színű LEDek.

2009-ben a 3D Malomjáték az AL-BASSEL Fourteenth Fair for Invention and Innovation, Damascus „Al-Bassel Gold Medal” díjat nyert el, valamint a GÉNIUSZ-EURÓPA 2009 Nemzetközi Találmányi Vásáron „GENIUS aranyérem” díjat kapott.

Lufilab

A luftballonokkal való felfedezéseink két projekttel kezdődtek, a fLight-tal és a Cross connect-tel.

Látva a lehetőségek gazdagságát, ezek a kísérletek lelkessé tettek minket és új utakon indítottak el. Így alakult ki bennünk az igény hogy létrehozzunk egy csapatot, melyet Lufilab-nek kereszteltünk el.

Növényutaztató

Egy érzékelőkkel felszerelt mozgó virágláda, ami speciális igényű növényeink igényeit igyekszik kielégíteni. Másrészről robotikai és ökológiai kísérlet.

PiXspacer

A PiXspacer egy olyan kísérleti alkalmazás, amely szabadon bebarangolható virtuális térformákat hoz létre digitális képszekvenciákból. A képek meta adatait (például dátum/idő) kiolvasva, a program egy újfajta képnézegetési megközelítést tesz lehetővé.

No Copy Paste

A No Copy Paste egy a programozást előadói eszközként alkalmazó kísérleti audiovizuális performance csoport. Az előadás során a csoport tagjai élőben programoznak, zenét és vizuális tartalmat generáló szoftvereket írnak és módosítanak, kihangsúlyozva a programozási nyelvekben és a számítási algoritmusok kezelésében rejlő kifejezőerőt. A performance esztétikáját meghatározza az a programozói módszer, amely során az összes megszólaló hang és vizuális kép a helyszínen írt - a közönség számára is látható - programkódból születik meg.

Flight

Rendhagyó lampion, hangulatvilágítási eszköz, intelligens partikellék, mely az emberek közötti személyes kommunikációra épít, illetve az motiválja.

ZUI prezentációs program

Szoftver
A ZUI egy zoomoláson és fraktálszerűen elrendezett információn alapuló vízuális kommunikációs módszer, mellyel sokféle tartalmat lehet érdekesen bemutatni vagy felfedezni. A KIBU kutatói évek óta gyártanak 'kézzel' ilyen prezentációkat, de mivel sokfelől jelezték, hogy igény lenne rá, most a ZUI-t mint felhasználói alkalmazást is elérhetővé tesszük.

iGarden

"The History of Computer Art" c. munkánkhoz felhasznált laptop hátrahagyott burkát kicsit újragondoltuk. A megmaradt alaplapra fűmaggal kevert földet rétegeztünk eltemetve az eddigi funkciót.

A kijelző háttérvilágítását megmentettük, hiszen nagyon kellemes és egyenletes fényt ad a kis jövevényeknek, melyek már az új funkció szerves részét képezik. A fűmagok három nap alatt közel húsz centire nyúltak, félrelökve a halott billentyűket.

exoskeleton - motion capture ruha

Az exoskeleton egy a testre szerelhető mozgás-érzékelő rendszer. A végtagokon elhelyezett gyorsulásmérők és egyéb szenzorok adataiból egy szoftver kiszámolja a test relatív állását. Ezekből az adatokból hangot képet generálhatunk, mely kísérője lehet táncelőadásoknak, színházi performenszeknek.

Fénylugas

A Fénylugas olyan intelligens világítórendszer, mely természetes környezeti jelenségeket (mint például a naplemente vagy a hullámzó víz csillogása)reprodukál fény formájában. Valós vizuális élményt jelenít meg egyszerűsített formában, mely az érzékekre hat. Egyrészről alternativát nyújt a nem szöveg és kép alapú kapcsolatteremtéshez, másrészről különböző természetes jelenségek absztrakt közvetítésére tesz kísérletet.Ez történhet valós időben illetve már meglévő videók segítégével.

Beat Your Mouse Movement aka BYMM

Közismert tény, hogy az emberiség több időt tölt számítógép előtt mint valaha, beleszámítva ebbe munkát, online tevékenységet és játékot. Ez a fajta életmód a felé tendál, hogy elfelejtjük megmozgatni a végtagjainkat, a képernyő elől felállva autóba ülünk, majd a vacsoraasztalhoz és úgy telnek múlnak a napok, hogy alig mozogtunk valamit és rájövünk, hogy a megszokott útvonalunkon kívül nem tudunk szinte semmit a környezetunkről.

LANdelion (net-pitypang)

Új virágfajt honosít meg a Kitchen Budapest a LANdelionnal – melynek elnevezése az angol pitypang (dandelion) szóból és a helyi hálózatokat jelölő LAN (Local Area Network) szóból ered.

Kábelek újrahasznosításával alakult ki az organikus formájú net-pitypang, melyet a látogatók keltenek életre, fújással. Az egy méter átmérőjű gömbszerű forma fújásszenzorokat rejt.

PadLock

"Biztonsági zár iPadhez"

Szoftverünk figyelmeztet iPad™, iPhone® vagy iPod® eltávolításakor

Letöltés

A PadLock szoftver folyamatosan figyeli, hogy mobil eszközeid hozzá vannak-e csatlakoztatva a számítógépedhez. Ha valamelyik eszköz USB kábelét kihúzzák, egy hangos, szirénázó hangjelzés szólal meg.

Cross Connect

Nyilvános telefonokon lezajló “privát” beszélgetéseket hallgathatunk meg. A keresztbekapcsolás ismert kifejezés abból az idôbôl, amikor még gyakran elôfordult, hogy egy adott telefonbeszélgetésbe áthallatszódott egy másik beszélgetés, ilyen módon egyszerre mind a négy ember kapcsolatba került egymással. Ez gyakran a beszélgetés négyesben való folytatását eredményezte.

Versbab

A Versbab egy pici, okos és szerethető tárgy, burkolatán nyomógombbal, LEDdel és fotoszenzorral. Egyszerre tanulékony és játékos, egy-egy vers vagy személyes üzenet tárolására alkalmas. No és persze egy valódi hős, hiszen megtalálva a kapcsolatot az irodalom és az új média között, morzejelekkel segíti visszatalálni felhasználóit a versekhez. A verseket megtanulja, és egészen addig "mondja", míg valaki meg nem fejti és újat nem helyez el rajta.

Csoma Kereke

Bicikli alkatrészekből, LED-ekből és fény vezető beton display-ből készítettünk imamalmot. Az installáció egyfajta kapcsolatot fejez ki Magyarország, Zangla, Kőrösi Csoma Sándor és a felújítást végző építészek között, a Kichen Budapest lelkületével megspékelve.

Nighmo (Home Moonlight)

A Nighmo (eredeti nevén Home Moonlight) mozgásra bekapcsoló és éppen annyi derengő fényt kibocsátó fényforrás, amely éjszaka a tárgyak, bútorok, és a tér érzékeléséhez szükséges.

Ha több Nighmo-t helyezünk a lakás különböző részeire, a kellemes fényhatás az egész lakáson át kíséri mozgásunkat, ha pedig a mozgás megszűnik, a fény lassan kialszik. Nighmo az alvást nem zavarja, be-kikapcsoláskor fénye fokozatosan erősödik fel és halványul el.

Power of Play (POP)

A Power of Play (POP), az emberben rejlő játékosság erejét mutatja meg. A tanulás folyamatát modellezve, evolúciós algoritmusok segítségével hétköznapi tárgyak válnak képessé a játékra. Habkartonból készült asztali lámpák egy kamera segítségével egy labda útját figyelik, és úgy viselkednek, hogy a labdát folyamatosan mozgásban tartják.

T-shirt message

A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód (2D kód), amit a Japánban fejlesztettek ki 1994-ben. Rendkívül népszerűvé vált a szigetországban, ahol 1999 januárjában szabványként fogadták el. Számos plakáton, hirdetésen szerepel és a legtöbb mobiltelefon is képes értelmezni. 2000 júniusában nemzetközi szabvánnyá vált, amely után még népszerűbb lett és gyors telrjedésnek indult az egész világon.

A kód ugyan nyílt, de a QR-kód szöveg használata trade mark-nak minősül - ezekre az esetekre a Denso Wave előírja, hogy a “QR Code is trademarked by Denso Wave, inc.” szövegnek meg kell jelenni, ahol ezt alkalmazzák.

In the Air

Leírás

Az In the Air egy vizualizációs projekt, amelynek célja, hogy láthatóvá tegye a levegőben található mikroszkopikus és láthatatlan elemeket (gázokat, részecskéket, pollent és kórokozókat), és megmutassa, hogy ezek miként kerülnek interakcióba a várossal.

A vizualizációs eszköz egy web-alapú dinamikus modell, amely a komponensek által generált térben megjeleníti az adatok keresztezésével megmutatkozó mintákat.

Opera Looper

Az Opera Looper egy, a New York-i Brooklyn Museum eseményére készült interaktív installáció, mely az Extremely Hungary elnevezésű amerikai magyar évad keretében, 2009 októberében valósult meg. Az installáció segítségével egyszerre több ember alkothat egy zenekart és próbálhat a zenei loopokból zenét írni. Négyféle zenei téma és animációs háttér közül választhatunk és a segítségükkel úgy érezhetjük, mi is zenét komponálunk és egy zenekar részesei vagyunk, miközben választásunk eredménye egy projektált felületen végig követhető.

EatUp

Résztvevők: Ula Kowal, Justyna Brząkalik, Anna Cséfalvayová, William Speed

A projekt célkitűzése egy olyan szolgáltatás megtervezése, amely lehetőve teszi az emberek számára az étkezés és főzés örömeinek megosztását. Egy honlap (pl. eatup.com) tenné lehetővé a felhasználók számára a tervezett alkalmak böngészését környéktől, résztvevők számától, illetve a tálalt ételtől függően. A tagok saját alkalmakat is létrehozhatnak, új embereket ismerhetnek meg az ízlésüknek/étvágyuknak megfelelően.

(b)AR

A (b)AR egy kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) alapú játék, amely egy interaktív zenei környezetet hoz létre bárokban, szórakozóhelyeken vagy köztereken.

Facebook Autóskártya

Résztvevők: Böröcz Angelika, Pásztor Theodóra, Bujdosó Attila

A közösségi oldalak használata során az emberek hajlamosak gondolkodás nélkül megosztani mindenféle információt magukról. Ezáltal a világhálón hatalmas mennyiségű adat halmozódik fel. Ennek a témának a bemutatására megpróbáltunk kitalálni egy apró játékot. Így jutott eszünkbe az az ötlet, hogy az "autós kártyákat" vegyük alapul.

Lábnyomozás

Két különbözô útvonalon megtett utazásról készült összehasonlító elszámolás, már ami a környezeti terhelésünket illeti: üzemanyag-fogyasztás, légszennyezés és szeméttermelés. Az elszámolás mértékegysége az “ökológiai lábnyom”. Az utazást Budapest és Helsinki között néhány KIBU-s kutató tette meg március közepén: egy részük repülôvel, másik részük minibusszal jutott el az idei Pixelache fesztiválra. Útközben dokumentálták a környezetre hatással levô kiadásaikat, fotóztak és jegyzeteltek. Az egyéves születésnapi kiállításra az összegyûjtött információkat prezentációba foglaltuk.

Between The Lines

A projekt a személyes identitás legszembetűnőbb kifelyezőeszközét, a ruhát amit viselünk, használja fel mint adatforrás és alakíktja azt át zenévé. A rendszer úgy működik,hogy minél sötétebb a ruha amit viselsz, annál lassabb lesz a generált zene és minél színesebbek a ruháid, annál összetettebb és vidámabb lesz a dallam. A szoftver alulról felfelé olvas, és ciklusonként határozza meg az algoritmushoz szükséges adatokat.

Jónás Könyve

Az installáció alapja Babits Mihály: Jónás könyve című verse, amely itt Bánffy György elmondásában hallható. Ebben a Trafó felkérésére készült ambiens audio-vizuális munkában a labdák pozíciója befolyásolja a hangot és a vetítés. Az X koordináta a hangok lejátszásának a sebességét, míg az Y a filtert iránytja. A háttérzajok, a zene és a generált animáció a versszakok atmoszféráját hívatott erősíteni.

Datafizz

Ez a projekt személyes adataink folyamatos áramlására fókuszál, amelyet az online és offline világ közötti mozgásunk állandóan generál.

Minden egyes alkalommal, amikor valaki online vagy offline módba vált, az egész világon szerverek ezrei lépnek működésbe, hogy ezeket az apró információcsomagokat továbbítsák a személy ismerőseihez. Ezeket az online-offline állapot közötti átmeneteket általában figyelmen kívül hagyjuk, installációnkban viszont összegyűjtjük és felhasználjuk az ezzel kapcsolatos adatokat.

A McLuhan wikisprint

"Ha valamit meg akarsz tanulni, írj róla Wikipédia szócikket!"

2011. április első hétvégéjén kétnapos wikisprintet rendeztünk a Műcsarnokban. Közösségi alkotásra és együttműködésre hívtuk a közönséget, hogy az Egyszerű többség c. kiállítás keretein belül a Wikipédia Marshall McLuhan-szócikkét megírjuk.

SubMap - szubjektív térképezés

Személyes élményeink és emlékeink összegyűjtése és ábrázolása? Ez a kérdés régóta foglalkoztat bennünket.

A SubMap projekt úgy indult, hogy szubjektív térképet akartunk rajzolni, amely kiindulásul egy város, pl. Budapest földrajzi térképét veszi alapul, és amely az élmények sűrűségének megfelelően torzul. Idővel a projekt új irányba, egy olyan vizualizációs eszközzé fejlődött, amellyel földrajzi és időbeli adatokat lehet megjeleníteni.

Hímes

A hímes tojás és magyar motívumok ihlette design pendrive, mely fülbevaló, kulcstartó és mobildísz formájában kapható.

Magyarország szubjektív atlasza

Meg lehet-e rajzolni Magyarország portréját egyetlen, közösen fogott ceruzával? Sikerült-e bármennyire is feltérképeznünk ezt az országot minden optimizmusával és pesszimizmusával, büszkeségével és költőiségével együtt – egyetlen kiadványban?

A Kitchen Budapest médialabor és Annelys de Vet holland tervező ötven fiatal alkotót hívott össze, hogy hazájukról képet alkossanak.

Ölelj meg! - Lass Dich Drücken.

A Kitchen Budapest és a Goethe Intézet interaktív karácso­nyi installációja.

Az intézet épületének bejáratánál egy kedves, de magányos hóember várja a hidegben, hogy gyerekek, felnőttek, fiúk és lányok, fiatalok és idősek megöleljék. Minél többen ölelik át, annál boldogabb lesz, az épület homlokzata pedig ettől egyre fényesebben ragyog!

Snowball.js


Realtime kommunikációra kihegyezett, Javascript alapú, WebSockets-et és OSC-t használó opensource szerver alkalmazás

Bzzz

"Ha a méhek eltűnnek a Föld színéről, az emberi faj csupán négy évvel éli túl." - Albert Einstein

Ezek a kis rovarok végzik számos mezőgazdasági növény beporzását, ezen kívül becslések szerint az európai vadvirágok 85%-át is, hiányuk ezért is járna beláthatatlan következményekkel. Néhány éve komoly gondot okoz a méhek globális eltűnése, mind az agrár szektornak és a természetnek egyaránt.

Chromosonia

A Chromosonia egy közösségi zene-vizualizációs installáció, amely az Ars Electronica Center homlokzatára készült. A projekt segítségével a járókelők három szinten jeleníthetik meg a hordozható zenelejátszójukon pillanatnyilag hallgatott zenét.

play4power

2010 áprilisában a Kitchen Budapest (KIBU) és a WAMP felkérte a Superflux nemzetközi design stúdió két tervezőjét, Anab Jaint és Jon Ardent, hogy tartsanak egy kreatív workshopot Budapesten. A felhívást fiatal designerek számára hirdették meg.

Didergő

Célunk egy olyan termék létrehozása volt, mely barátságos és megjelenésével azt az érzést kelti az emberekben, hogy "MOST RÖGTÖN AKAROK BELŐLE EGYET!!!".

Draft Report

Draft Report a Kitchen live-kódoló csapata.
Audiovizuális performanszokat adunk elő, melyeknek koncepciói ötletelések, workshopok során vagy rokon projektek melléktermékeként keletkeznek.

Jelenleg különböző hardver és szoftver eszközök játékos alkalmazásával próbáljuk látókörünket bővíteni.

Hardver oldalról az aktuális trendek által meghatározott eszközöket hasznosítjuk, például a kinect-et, érintőképernyős eszközöket, vezeték nélküli eszközöket, augmented reality megoldásokat, szoftver oldalról nyílt forráskódú fejlesztőkörnyezeteket használunk mint a fluxus, openframeworks, processing.

CoastWatch Project

A bloc* azzal kereste meg a Kitchen Budapestet, hogy megbízza egy kísérleti, land-art jellegű munka létrehozásával, mely a mindentől távol lévő tengerparti vidék és az internet viszonyának jővőjére reflektál.

noisy coat

Noisy coat nem más mint mint egy divatőrűlt performansz eszköz. A project a kepp showroom és a KIBU kollaborációjaként született abból a célból, hogy művészi úton emlékeztessük a divat szerető közönséget, hogy mennyi munkát is emészt fel maga a divat kitalálása és készítése.

Fújásra érzékeny interaktív lények!

Fújható színváltoztató homlokzat!

Helyszín: Lánchíd 19 Design Hotel
2010. szeptember 3-5. szürkülettől este 10-ig

A Lánchíd 19 Hotel 2008-as Design Awards fődíjas felületét egy fújásra érzékeny eszközzel próbálhatta ki az érdeklődő közönség, aki ellátogatott az épülethez. Az eszközre ráfújva az épületen egy hullám fut át, ezzel vizualizálva a résztvevő fújását. A fújás erősségétől függően változik a hullám intenzitása és színe.

Résztvevők: Kiss László, Korai Zsolt, Bircsák Eszter

Grandma's cooking

Kiben ne idézne fel kellemes emlékeket a nagyi főztje? Meghitt, családias érzést kelt a közösen elköltött ebédek, elcsent falatok és a nagycsaláddal eltöltött délutánok felidézése. A Grandma’s Cookinggal ezt a feltételes reflexet szeretnénk felhasználni és egy különleges egyirányú kapcsolatot kialakítani a nagymama konyhája és például a mi nappalink közt.

Archív projektek

3D computer interface

Célunk az ember-számítógép kapcsolat kiszélesítése, a hagyományostól elrugaszkodó, futurisztikus beviteli mód kidolgozásával: a 3d-s beviteli eszköz a kéz helyzetét, mozgását érzékeli, így érintés nélkül irányíthatjuk számítógépünket, programjainkat.

Első megközelítésben az ultrahangot választottuk információ-gyűjtésre: a kibocsátott hullám visszaverődése segítségével meghatározhatjuk a visszaverő objektum helyzetét.

3D vetítés

A harmadik dimenzió tökéletesedése mentheti meg az évek óta nézőszám-csökkenéssel kűszködő mozikat. Bár a 3D-s mainstream mozi álma igazából már csak dramaturgiai kihívást jelent, mi még csak a használati utasítást olvasgatjuk.

Analog Visualizer

Az Analog Visualizer egy olyan interaktív tárgy, ami az optika különböző területeit ötvözi látványos effektek létrehozásához. Egy hardware, ami helyettesíti a különböző vizualizáló software-ket.
Mechanikus módon előállított absztrakt képeket, mozgásokat vetít a környező tárgyakra, falakra.

Inspiráció

AniMobil

A mobiltelefonok kamerája sokszor kihasználatlan, pedig tökéletesen alkalmas kreatív célokra. Az AniMobil egy olyan animációs program, mely éppen a mobiltelefon kameráját használva készít stop-motion animációt.

ATTAKK

A !FORRADALOM? című nemzetközi kiállítás látogatója 15 percenként - keretlenul - kép vagy hang üzenetet kap mobiltelefonjára, egy a kiallitas anyagahoz igazodo adatbázisból, melyet egy speciális router küld. A képek, hangok es filmrészletek kapcsolódási pontokat jelentenek Magyarorszag 20. szazadi tortenelmenek forradalmai, lázongásai kozott. Az ATTAKK az 1919, 1956,1989 és 2006. szeptember-októberi eseményeket köti össze, egyezeseket keresve a meghatarozo mozzanatok kozott.

autoCut

Az Autocut egy hang-alapú, önvágó videó alkalmazás, videó editáló program, mely sokrétű felhasználást biztosít.

A video, mint médium, egyre több ember által elérhető, a legegyszerűbb telefonok, fényképezőgépek egyaránt képesek rövidebb-hosszabb klipek rögzítésére. Ezek a vizuális emlékek gyakran a memóriában maradnak, anélkül, hogy újra megnéznénk őket, sokszor pedig hálózati video-megosztó portálokra töltik őket, akár a fényképeket.

A videoklip-kultúra, a vj kultúra egyaránt hozzájárult a filmek
kezeléséről, vágásáról alkotott látásmódunk változásához. ezek főbb
jellemzői a gyors vágások, dinamikus hangi tartalom, sodró időkezelés.

A program egy választott zenére összerendezi és megvágja a video-anyagot, így más élményt nyújt a befogadása.

nyuszifül

Autoremixer

Az Autoremixer egy automatikus mixelőszoftver, ami 3-4 számból készít egy újat.

Bárány dönt

Létezik egy olyan kutatási irányunk, melyben állatok és növények kapcsolatát vizsgáljuk. Úgy szeretnénk befolyásolni egy terület felülnézeti képét, hogy vegyesen ültetjük be olyan növényi magokkal, amiket például a bárányok szeretnek, és olyanokkal, amit nem.

Bycall

A Bycall egy olyan bicikli-riasztó, mely az autókban működő rádiócsatornákra sugároz figyelmeztető jelet a biciklistáról, a készülék 15 méteres körzetében.

Celebgráf

A weben óriási mennyiségű struktúrálatlan adat található, ami emberek és gépek számára is nehezen értelmezhető. Az adatbányászat módszereivel ezekből értékes információk nyerhetők ki, melyeket megfelelően ábrázolva sokkal könnyebb az összefüggések megértése. Ebben a projektben egy magyar hírportál cikkei alapján a gyakran említett emberek közötti kapcsolatokat próbáljuk ábrázolni minél érthetőbb és látványosabb formában.

CityScout

A CityScout egy mobil alkalmazás, amely azonnal elérhető információt nyújt a közelben található helyekről. Sok hasonló szolgáltatás és mobil szoftver is elérhető. Ezek közül a CityScout azzal emelkedik ki, hogy használatához nincs szükség GPS eszközre, hanem a pozíciót mobil cellák alapján határozza meg.

Diginiciálé

Szöveges dokumentumok nyomtatott verziójában a szöveg digitális forrását rejtjük el, ezáltal a kinyomtatva kézhez kapott iratok beszkennelését ill. digitalizálását megkerülhetjük.

Érzékeny búza

Ebben a projektben búzamagok szórása után, a búzát, mint napfényre érzékeny felületet használjuk képalkotásra. A magok elültetése után lámpák segítségével tetszőleges mintát világíthatunk a búzára.

Évszakok Rezervátuma

A Reservoir of Seasons installációban nem a Golf-áramlat kihűléséről, a jegesmedvék kipusztulásáról, vagy a jéghegyek olvadásáról szeretnénk beszélni.

Akadnak olyan vélemények miszerint a globális felmelegedés túlfűtött szóbeszéd, és az ember földi tevékenységeivel nem képes visszafordíthatatlan károkat okozni, mi mégis napról-napra érezzük a változást. Nem volt célunk az egész világra kiterjedően válaszokat keresni, csupán azt szeretnénk megmutatni, milyen változásokat okoz közvetlen környezetünkben a jelenlegi felmelegedés.

G-Mouse

A G-Mouse egy számítógépes beviteli eszköz, a jól ismert asztali egér és a 'Fit Ball' kombinációja (amiket a fitmess termekből ismerhetünk). Felváltja az egér minden funkcióját: tudunk vele kattintani és szintén ezzel navigálhatjuk a kurzort a képernyőn - de miközben ezen a speciális labdán ülünk, a gerincünk állandóan mozog és mindkét kézünk szabad.

In the air Budapest

WORKSHOP

A Kitchen Budapest 2009. december 12 és 18. között egy egyhetes workshopot tart Nerea Calvillo spanyol művész vezetésével. Nerea korábban az In the air Madrid projekten dolgozott a rangos MediaLab Prado-ban.

Részletes információ a workshopról angolul olvasható, illetve a madridi projektről az In the Air oldalon.

Intergang

A gang az, ahol az emberek találkoznak.

Képzeld el, hogy nincs Internet.
Aztán építsd fel a sajátod!
Milyen lenne?

iPhone Ujj Protézis

Az iphone sikere annak köszönhető, hogy egy gondos tervezés során sikerült egy egyszerűen használható felhasználói interfészt kitalálni. A multitouch interfészen szabadabb gesztusokat is képes értelmezni a gép, nem csak az egyhangú, és sokszor fárasztó billentyűnyomást. Az intelligens, szenzorokkal felszerelt multitouch interfészek valószínűleg a billentyűzet-kijelző kombó több mint száz éves egyeduralmát fogják megdönteni.

Könyvmegosztó alkalmazás iWiW-re

A könyveknek (igen, a kézbe vehető könyvekre gondolunk!) még a mai fájlcserélős-zenemegosztós-videóletöltős időkben is van létjogosultsága. Egyszerűen azért, mert egy hagyományos könyvet magunkkal vihetünk, villamoson elővehetjük és csodálatos illata van!

Kupica

Kupica nevű projektünk a Fütyülős pálinka és az ARC magazin közös tárgytervező pályázatára készült. Kütyüket, mütyüröket és cuccokat lehetett küldeni nekik. Projektünk a ‚mütyür‘ kategóriában be is jutott a legjobbak közé, így május 24 és június 8 között irány a Merlin: itt tekinthető meg egy kiállítás keretében az összes nyertes munka.

LED Füge homlokzat

A Led füge homlokzat egy számítógépről vezérelhető 300 zöld öntött műanyag pixelből álló rendszer, melyet a Kitchen ablakába helyezünk el, hogy szubliminális üzenetekkel bombázhassuk a Biblia közt. Lehet majd rajta internetről vezérelt információt látni, valamit az időjárásról, sokmindent, amit 300 pixelbe 30 méteren ki lehet fejezni.

A rendszer készítését a www.nextlab.hu végzi, DMX szabvánnyal egyesével címezhető pixelek készülnek, melyeket a jövőben más konfigurációban, máshol is fel lehet építeni.

Lehelet angyal

A karácsonyi utcai vásárok egyik legjellegzetesebb élménye a meleg tea vagy a forralt bor után szánk elött megjelenő leheletangyalka.Az angyalka-automatában megnézheted és megörökítheted a három pillanatig látható felhőn táncoló leheletangyalkáidat.

Lumitense

Egy fizikai erővel alakítható fényteret képzelünk el, ahol a térben kifeszített, puha, nyúlékony, fénynyalábokat kézzel megragadhatjuk, megnyújthatjuk és vezérelhetjük.

MacsEk

A macsEk világjárásra született felemásgombszemű gyengén varrott USB farkú zsebjószág. Leggyakoribb előfordulási helye: geekek és egyéb mániákus őrültek zsebe. (legutolsó észlelése > KIBU, piros asztal)

Malom függöny

A malom függöny egy olyan sötétítő függöny, amely egyben egy malom játék tábla hordozó felülete is egyben.

A függöny a tábla 24 csomópontjában elhelyezett piros, kék zöld színű LEDek előre koreografált felvillanása révén háttérvilágításként is szolgálhat. A játék joystick segítségével vezérelhető.

manenmane

diplomamunka

A manenmane célja, hogy elősegítse a más város, országbeli emberek véletlenszerű, virtuális érintkezését. Az installáció révén kapcsolatba kerülnek ismeretlen emberek, jelzés értékű, rövid időre. Előtérbe kerül a tolerancia: nemtől, életkortól és etnikai hovatartozástól független nyitottság.

Mllamp

A mllamp projekt egy kísérlet arra, hogyan lehet élettelen, de minimális "inteligenciával" ellátott tárgyakkal érzelmeket kifejezni.
Ha az adott tárgy antropomorf jellegű, a szemlélő sokkal könnyebben azonosulhat vele, így véletlenszerű viselkedésében is értelmet találhat.
A néző a két lámpa között lezajló interakció és a hozzá társított emberi viselkedésminták alapján érzelmek jelenlétét feltételezheti.

Mobil gesztus interfészek

A mobiltelefonokkal évek óta csak 15-20 apró gombbal kommunikálunk, ami a legegyszerűbb funkciók elérését is nehézkessé teszi. A "szia" szó beírása egy átlagos telefonon 12 gombnyomásba kerül. Szintén sok gombnyomásra van szükség ha valakit meg akarunk keresni a többszáz nevet tartalmazó telefonkönyvben. A hangtárcsázás már évek óta jelen van a legtöbb készülékben hogy enyhítse ezt a problémát, de erős háttérzaj esetén nem működik megbízhatóan és egyébként is frusztráló dolog mások előtt a telefonunkkal beszélgetni.

Mobile Hero

A Mobile Hero egy új mobiltelefonra (j2me) írt játék prototípusa, zenén alapuló mobil játék, amiben a kedvenc zenéidet játszhatod le mobiltelefonon. A játék közben látod, melyik gombot kell megnyomnod (vagy nyomvatartanod) és mikor. Ha jól csinálod, kedvenc slágeredet fogod hallani. A képernyőn láthatjuk (a telefon rezgésén pedig érezhetjük) a játék instrukcióit. Persze nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik...

Mobile Jam

Közösségi zenélés, jamming, illetve zenés tartalom készítés és csere web-es interfészen keresztül.

A projekt a mobiltelefonra mint zenei tartalom létrehozására szolgáló eszközre tekint, illetve ezirányú fejlesztéseket céloz meg. Két párhuzamosan futó kutatási irányunk van:
1.mobil telefon, mint távirányító / 2.mobil telefon, mint digitális zeneeszköz

MobMov

A mobil internet és GPS helymeghatározás segítségével bizonyos helyekhez file-okat rendelhetünk, melyekhez a felhasználó az adott helyen férhet csak hozzá. Ezt a technikát alapul véve olyan adatbank hozható létre, mely mindenki számára hozzáférhető és bővíthető. Az adatbank tartalmazhat szöveges üzeneteket, képeket és ami talán a legfontosabb, videókat, melyek kihasználják a szélessávú mobil internet adta lehetőségeket.

Moing

A városi térben játszódó játék lényege, hogy a városban virtuálisan jelen lévő pontokat kell megtalálni illetve elkerülni mobiltelefonunkkal. A központi weboldal tartja nyílván, hogy az egyes koordinátákon milyen tárgyak vannak, a mobil kliens pedig ide küldi fel a pozícióját időről időre. A játék végső célja lehet egy megadott pontszám elérése, amely valamilyen nagyértékű nyereményre váltható be.

moVIA

A projekt célja a Budapestre érkező turisták számára mobiltelefonon nézhető helyfüggő turisztikai információk szolgáltatása.

A városba érkező turista elindítva a szolgáltatásunkat, mobil internet segítségével elérheti az általunk előre feltöltött multimédiás tartalmakat. A turista a látványossághoz érve a mobiltelefonján keresztül hallgatja meg a videón érkező az idegenvezetőktől megszokott érdekességek felsorolását. Két látványosság között a telefon újabb lehetséges célpontokat ajánl a turista aktuális helyzetének megfelelően.

Neuro Cube

Szerettünk volna egy olyan játékot fejleszteni, amely képes egyszerű szabályok alapján komplex rendszereket létrehozni. Minden kocka azonos hardver elemből áll és azonos programot futtat. A kockák egymáshoz viszonyított helyzetüktől függően képesek egymást érzékelni, majd interakcióba lépni fény- vagy hangjáték formájában.

P2P hálózatok vizsgálata

Magyarországon eddig még nem készült átfogó vizsgálat a hazai p2p hálózatokról. Kutatásunkban megpróbáljuk feltérképezni, hogy a hazai fájlcserélő hálózatokon miket és miért lehet letölteni, valamint fogyasztási mintákat és viselkedéseket keresni. Szeretnénk megmutatni, hogy a hazai p2p hálózatokon lévő kereslet is van olyan nagy, hogy figyelmet kapjon.

Vizsgáljuk a legnagyobb hazai torrent trackerek és a legnagyobb hazai dc hubok forgalmát. Követjük a feltöltött fájlok életciklusát és a letöltési szokásokat.

Plantus

diplomamunka

A projekt fő célja egy olyan konyhai környezet kialakítása és termék tervezése volt, mely megfelel az aktuális és jövőbeli konyhai trendeknek, környezetkímélő, segíti a fogyasztók környezettudatosságának fokozását és nagy hangsúlyt fektet a kihasználható technikai megoldások minél újszerűbb és észszerűbb alkalmazására.

Safety Belt

Egy rendhagyó öltözék kiegészítő, mely hasznos és haszontalan funkciókkal próbálja meglepni tulajdonosát.

Smoke Viz

Ebben a projektben a dohányzás témáját jártuk körbe. A dohányzás gazdag szociális és kulturális múlttal rendelkező szokás, egészségügyi kockázataitól függetlenül. A dohányosok térben elfoglalt helyzetével, dohányzáshoz fűződő tárgyakkal (hamutartók, öngyújtók, stb.) és a dohányzást övező misztikus-romantikus légkörrel foglalkozunk.

Smoking Area

Elsődleges célunk egy olyan zárt tér létrehozása volt, amely lehetővé teszi a Smoke Viz projekt köhögő tárgyainak igazi dohányfüsttel történő tesztelését kiállítótermekben.

Tone tags

Koncepció

A tone tag-ek olyan eszközök, amelyekkel hangokat vehetünk fel és visszajátszhatjuk őket. A gomb lenyomásával rövid hangmintát rögzíthetünk, és a kis eszköz a végtelenségig visszajátssza. Szabadon elhelyezhető bármilyen felületre, így a hang az adott, lokális ponton rögzül, akár egy rajz.

Trodgem

Íme a bizonyítéka, hogy az álmok valóban valóra vállhatnak: egyik KIBU-sunk valóban megálmodta ezt a szerkezetet, a „troli-dodgem“-et és amikor félve bár, de előállt vele, talált magának társakat, akikkel közösen megvalósítják ezt az alternatív közlekedési eszközt.
A Trodgem egy, a trolik és villamosok áramszedőjét felhasználó jármű, amelynek váza egy dodgem.

Vokitoki

A KIBU-n belül van egy kis csapat, akik mozgás motivátorokat találnak ki: ők a MOMO tagjai. Fejükbe vették, hogy olyan eszközöket, tárgyakat találnak fel, amik környzettudatosságra ösztönzik az embereket, a gondolkodásukat akarják megváltoztatni a mozgással kapcsolatban: hogy a magukénak, belsőnek érezzék. Hogy természetes legyen a gyaloglás, a bicilizés, ne legyenek lusták az emberek. Ennek legújabb bizonyítéka a vokitoki.

Wakoopa T-shirt

Mi ez?

Egy, a számítógépes felhasználói szokásokat prezentáló interaktív pólót terveztünk. A koncepciót a Wakoopa nevű, már létező honlap alapján, annak kiegészítéseképpen készítettük. (http://wakoopa.com)

Wifiped

A wifiped az ember bicikliző erejével működtett áramszolgáltató. A kerékpár forgómozgását használjuk fel arra, hogy sportolás közben áramot generáljunk, amellyel wifit tudunk táplálni.