Moing

A városi térben játszódó játék lényege, hogy a városban virtuálisan jelen lévő pontokat kell megtalálni illetve elkerülni mobiltelefonunkkal. A központi weboldal tartja nyílván, hogy az egyes koordinátákon milyen tárgyak vannak, a mobil kliens pedig ide küldi fel a pozícióját időről időre. A játék végső célja lehet egy megadott pontszám elérése, amely valamilyen nagyértékű nyereményre váltható be.

Résztvevő kutatók

Forgács Simon, Haraszti Gina, Prekopcsák Zoltán, Szalai András

Technikai igények

A rendszer egy szerveren futó weboldalból és egy mobil kliensből áll. A mobilhoz szükség van mobilinternet előfizetésre és GPS modulra, vagy a cellainfók alapján más helymeghatározó rendszerre mely 10 méteren belüli pontosságra képes. A mobil kliens Java alapú, de ha a mobil böngésző esetleg hozzáfér a GPS adatokhoz (az Android platformon vagy esetleg újabb mobil böngészőkben),akkor nincs is szükség a mobilon telepített programra, hanem a játék egy webcím beírása után rögtön elkezdhető.

A játék menete

A játékos üzenetben értesül, ha egy adott tárgy, legyen az jó vagy rossz, 15 méteres közelébe kerül. Bomba esetében, ha a távolság 10 méterre csökken a weboldal válasza, hogy a bomba felrobbanása. Pont begyűjtése érdekében a lehető legminimálisabb távolság szükséges a mobil kliens és a virtuális csillag között.

Pontok és bombák

A játék során az elsődleges cél a pontgyűjtés. A pontok vezetnek a végső győzelemhez, jelképezik az életerőt, és fizető eszközként is lehet őket használni, például bombák vásárlásához. A bombákkal való találkozás a pontok egy részének elvesztéséhez vezet. Ezeket a pontokat a többi játékos összegyűjtheti.

Egy olyan gazdasági modellt kell létrehozni amiben egyik stratégia sem jobb mint a másik. Mindegyik következetes végzése hasonlóan eredményes legyen.

Titkos térkép

A központi weboldal tartja nyílván, hogy az egyes koordinátákon milyen tárgyak vannak, a mobil kliens pedig ide küldi fel a pozícióját időről időre.