3D computer interface

Célunk az ember-számítógép kapcsolat kiszélesítése, a hagyományostól elrugaszkodó, futurisztikus beviteli mód kidolgozásával: a 3d-s beviteli eszköz a kéz helyzetét, mozgását érzékeli, így érintés nélkül irányíthatjuk számítógépünket, programjainkat.

Első megközelítésben az ultrahangot választottuk információ-gyűjtésre: a kibocsátott hullám visszaverődése segítségével meghatározhatjuk a visszaverő objektum helyzetét.

Alkalmazási terület szinte korlátlan, kezdve a hagyományos egér leváltásával, az egyszerű játék-vezérlésen át, és a profi szoftverek lehetőségeit is innovatívan bővíthetjük.

Első lehetőség

Korábban már sokan próbálkoztak 3d interface-ekkel. Egyesek az elektromágnese tereket hívták segítségül, mások a hullámokkal próbálkoztak. Mi, figyelembe véve az térbeli kiterjedéseket és a felhasználó adottságait, az ultrahang mellett döntöttünk. Így az eszköz használatához nincs szükség semmilyen viselhető segédeszközre és méretei is eltörpülnek a jelenlegi kísérleti 3d interfészekhez képest.

Ha az adók egyenként sugároznak, így egy vevő is képes rögzíteni az egyes hanghullámok utazásához szükséges időt, melyből kiszámolható a megtett út. Három különböző jelből három távolságot fogunk meghatározni, a mikrokontroller pedig kiszámolja ezekből a visszaverő felület x-y-z koordinátáit.

Ezután továbbítja a számítógépnek, mely a nagyobb pontosság érdekében szűri, átlagolja a jeleket, relatív elmozdulásokat számít, stb. Végül közli az értékeket a szoftverrel.. Lehet ennél egyszerűbb? :D

Jelenlegi állapot

Tárgyak kézzel való forgatása - egyelőre 2 dimenzióban - kiválóan működik:)

A hardware:

Korábban ugyanez:

A közeljövőben a felbontás növelését és a stabilabb (zajmentes) működés kidolgozását helyezzük előtérbe, hogy elkészülhessen egy virtuális szabadkézi rajz-program.